Secret
| welcome to my Blog | Follow ? | Go back home ? |

"




Tuesday, May 8, 2012 , Tuesday, May 08, 2012 , 0 comments

JUDGE

people keep judging. people always judge a book by its cover. yun cukup sucks dengan orang yang macam ni. kadan kadang rasa meluat. even, kekadang tu lect yun sendiri suka mengutuk students dia. *opsss. tak berkat pulak ilmu tu kang ngata lebih* humm, normally people nowadays. kawan kawan, even mak bapak kita pun suka judge kita tanpa selidik apa apa. kekadang tu, yun rasa macam kenapa lah parents sendiri tak boleh nak back up their own childs. humm, i wonder.

banyak yun belajar sakit dari perkataan JUDGE tu. yun dah penah kene macam macam masa yun sekolah dulu. ramai students kata yun sombong. so noob. arghhh. damn* bila dah kene macam tu, ramai yang buat benda untuk jatuhkan yun. okay. as long as im strong enough, im okay with that. sebab mama cakap, kalau tak salah buat apa takut. ya ya ya. kalau tak salah, buat apa nak menggelabah en? tapi kalau lah mama tahu macam mana keadaanya bila kat sekolah. cuma certain certain orang yang bernama SAHABAT je ada kat sisi yun. but then, yun tak boleh salahkan sape sape. rumours mempengaruhi pemikiran dan pandangan manusia. but, ALHAMDULILLAH. di sebalik yang jadi tu, masih ada yang berdiri kat belakang yun. 

tak semua orang kita boleh jatuhkan. sebab manusia yang sentiasa menjatuhkan manusia lain tu TERSANGATLAH KEJI perangainya! got it? but now. i got a better lifes. i got a new friends. new environments. semua dah berubah. yun pun dah maafkan orang yang penah jatuhkan yun even orang tu tak penah nak show up and mengaku salah dia. MANUSIA. mana nak mengaku salah silap sendiri. tapi, kalau dah nama pun nabi boleh maafkan umat, kenapa yun yang sekerdil kerdil manusia tak boleh maafkan kesalahan manusia lain kan? 

kepada awak. ye awak. awak yang pernah jatuhkan saya dulu. saya tak mengharap apa apa pun. kalau awak tak nak show up diri awak pun, saya dah tak kisah. tak amik port pun. saya dah lama maafkan perbuatan KEJI awak tu. ALHAMDULILLAH. hidup saya berubah. saya tabah, lagi tabah dari awak mungkin sebab perkara yang lepas mematangkan saya. apa yang awak buat tu, saya serahkan je pada TUHAN. biar TUHAN yang balas 'JASA JASA' awak tu. 


                                                                                                    LOVES, YUYUN

Older >>